7 Eylül 2024 Cumartesi

SARIMSAK YAĞI

 


KOKUSUZ SARIMSAK YAĞI YAPIMI

Evde sarımsak yağı hazırlamak aslında oldukca basittir.Fakat bizim istediğimiz şey, evde kokusuz sarımsak yağı yapımıdır.
Nasıl olur da böylesine ağır kokan birşeyin kokusunu alacağiz derseniz okumaya devam edin...

Malzemeler ;

4-5 diş sarımsak
Yarım çay bardağı süt
1 su bardağı saf zeytinyağı

Hazırlanışı;

Öncelikle sarımsakları soyuyoruz.
Ardından bir cezveye alıp üzerine yarım çay bardağı sütü ekliyoruz ve 5-10 dakika kadar kaynatıyoruz.
Kaynadıktan sonra sarımsakları cezveden alıp tahta bir kasık yardımı ile tamamen ezmeden biraz çiğniyoruz.
Daha sonra sarımsakları ve 1 su bardağı zeytinyağını ya bir kavanoza, ya da cam bir saç serumu şişesine koyup ağzını sıkıca kapatıyoruz.
Hazırladığımız bu karışımı 1 hafta kadar karanlık bir yerde muhafaza ediyoruz.
Ben ara sıra ağzını açık kokunun tamamen gitmesi için bir kaşıkla karıştırmıştım.Dilerseniz siz de yapabilirsiniz.

Ve 1 hafta sonunda sarımsak yağımız hazır.

Kullanmaya saç diplerinizden başlayın.Parmak uçlarınızla masaj yaparak yavaş yavaş tüm sacınıza uygulayın.
İsterseniz uç kısımlara da uygulayabilirsiniz ama ben çoğunlukla diplere kullanmıştım.

Kokusuna gelirsek, çok çok ağır tiksindirici bir sarımsak kokusu yok asla.Zaten sütle kaynattığımız için, süt tüm kokuyu almıştı.Fakat yine de rahatsızlık duyuyorsanız saçlarınızı bir bone ya da strec film yardımı ile de kapatabilirsiniz.

Ne kadar bekleteceğiniz sizin bileceğiniz birşey fakat ben geceden uygulayıp sabah yıkamayı tercih ettim.
Duştan sonra da cok az lavanta suyu kullandım ki saçta hic koku kalmasın.

Bu yağı haftada 2 defa uygulamanız yeterli olacaktır.
1 ay içinde zaten etkiyi kendiniz göreceksiniz.
Dediğim gibi sarımsak bir mucize.Kokusuna da katlanın artık canım :)


Paylaş :

Yazar:

Merhaba Bloguma hoşgeldiniz. Yazılarımdan haberdar olup daha fazla gönderiye erişmek isterseniz bloguma abone olarak bana destek olabilirsiniz.

Facebook Yorumlar

0 yorum: